Sťažnosti a petície v rámci PSK
Podľa § 3 ods. 2 písm. e) zákona č. 302/2001 Z. z. o samosprávnych krajoch obyvateľ samosprávneho kraja je oprávnený obracať sa so svojimi podnetmi, sťažnosťami a inými podaniami na predsedu, zastupiteľstvo a orgány ním zriadené.
Podľa § 3 ods. 3 zákona č. 302/2001 Z. z. o samosprávnych krajoch uvedené oprávnenie má aj ten, kto na území samosprávneho kraja má nehnuteľný majetok, je prihlásený na prechodný pobyt alebo má ako cudzinec povolený dlhodobý pobyt.
Elektronické služby:
- Podnety, petície, návrhy, sťažnosti – PSK
- Sťažnosti a podnety
- Petície
- Kde a ako podať žiadosť, návrh, podnet, sťažnosť, iné podanie
- Postup pri vybavovaní všetkých žiadostí, návrhov a iných podaní
Legislatívne dokumenty
Zásady vybavovania sťažnosti a petícií v Prešovskom samosprávnom kraji
- Zásady vybavovania sťažností a petícií v PSK (PDF, 133 kB) – vydanie 2015
- Schválené: 27. 10. 2015, Účinné: 27. 10. 2015 (dňom schválenia) – Dňom nadobudnutia účinnosti týchto zásad, rušia sa Zásady vybavovania sťažností a petícií v podmienkach Prešovského samosprávneho kraja, ktoré boli schválené uznesením Zastupiteľstva PSK č. 55/2010 dňa 22. 6. 2010.