Kompetencie a činnosť Kancelárie riaditeľa Úradu PSK
Riaditeľ úradu
- riadi a organizuje činnosť úradu prostredníctvom vedúcich odborov a kancelárie riaditeľa úradu,
- realizuje úlohy uložené predsedom a úlohy uložené uznesením zastupiteľstva, ktorých plnenie vyžaduje súčinnosť jednotlivých odborov,
- kontroluje plnenie uložených úloh a navrhuje opatrenia za ich neplnenie,
- navrhuje odmeny za mimoriadnu aktivitu pri plnení úloh pre okruh ním riadených vedúcich zamestnancov,
- zabezpečuje pre útvar kontroly a kanceláriu predsedu činnosti spojené s pracovnoprávnymi vzťahmi a materiálno-technickým vybavením,
- predkladá materiály na rokovanie zastupiteľstva v rozsahu stanovenom predsedom a v súlade s plánom zasadnutí tohto orgánu,
- v spolupráci s vedúcim oddelenia organizačného a registratúry zabezpečuje kontakt poslancov s odbornými útvarmi úradu v rozsahu potrebnom pre činnosť poslancov v zastupiteľstve, v komisiách a iných orgánoch zastupiteľstva,
- v spolupráci s vedúcim vnútornej prevádzky zabezpečuje pre poslancov zastupiteľstva nevyhnutnú materiálno-technickú pomoc v súvislosti s ich úlohami v zastupiteľstve, komisiách a iných orgánoch zastupiteľstva,
- vykonáva koordinačnú činnosť v útvare kontroly a v zriadených právnických osobách samosprávneho kraja na základe osobitného poverenia udeleného predsedom,
- zastupuje samosprávny kraj v jeho orgánoch a organizáciách ako aj v kontaktoch so štátnou správou a samosprávou na základe poverenia predsedu,
- na základe príslušných zákonov a v spolupráci s vedúcimi odborov upresňuje jednotlivé činnosti odborov a oddelení úradu,
- predkladá predsedovi podklady v oblasti personálnej a pracovnoprávnej agendy,
- plní iné úlohy, vyplývajúce z platných právnych noriem, týkajúce sa činnosti úradu.
Sekretariát riaditeľa úradu
- organizuje a koordinuje práce jednotlivých zložiek a útvarov s programom riaditeľa,
- eviduje a pripravuje materiály na zasadnutia vedenia Úradu PSK,
- zabezpečuje a vybavuje archiváciu písomností,
- vybavuje a eviduje poštu kancelárie riaditeľa, vedie žiadanky o prepravu a cestovné príkazy kancelárie riaditeľa,
- koordinuje schvaľovanie cestovných príkazov a žiadaniek na prepravu pre vedúcich odborov,
- spracováva písomností pre riaditeľa a vedie evidenciu aktivít riaditeľa,
- organizuje návštevy a porady u riaditeľa, vedie evidenciu úloh a sledovanie termínov ich plnenia,
- zakladá korešpondenciu a ďalšie dôležité písomnosti, predpisy, vyhlášky, zákony a nariadenia a vyhľadáva v nich v prípade potreby,
- koordinuje denný program riaditeľa, rozmnožuje tlačivá pre potreby sekretariátu Kancelária riaditeľa Úradu PSK,
- zodpovedá za sledovanie a čerpanie reprezentačného fondu riaditeľa, plní ďalšie úlohy a rozhodnutia riaditeľa,
- stará sa o prostredie kancelárie riaditeľa a sekretariátu kancelárie riaditeľa,
- plní operatívne úlohy (napr. ubytovanie, cestovné lístky, obstarávanie časopisov a pod.).