Dobudovanie Poloniny trail, 2.etapa, 1.etapa "Starina"

IROP - Integrovaný regionálny operačný program
MIRRI - Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky
Európska únia Európsky fond regionálneho rozvoja

                                                 

Operačný program – IROP programovacie obdobie 2014 – 2020

Základné informácie o projekte

Názov projektu:  Dobudovanie cykloinfraštruktúry Poloniny trail, 2. etapa, 1. Etapa – „Starina – bývalá obec Ruské“
Miesto realizácie projektu:  okres Snina, Stakčín
Termín realizácie:11/2022 – 12/2023
Operačný program: Integrovaný regionálny operačný program
Spolufinancovaný fondom:Európsky fond regionálneho rozvoja REACT-EÚ (ďalej aj „EFRR  REACT-EÚ”)
Prioritná os: 7 – REACT-EU
Investičná priorita:7.1. – Podpora nápravy dôsledkov krízy v kontexte pandémie COVID-19 príprava zelenej, digitálnej a odolnej obnovy hospodárstva
Špecifický cieľ:7.2. – Zvýšenie atraktivity a prepravnej kapacity nemotorovej dopravy (predovšetkým cyklistickej dopravy) na celkovom počte prepravených osôb
Celkové náklady:4 982 056,58 EUR
NFP (EÚ):4 732 953,75 EUR


Popis projektu

Prešovskému samosprávnemu kraju bola v rámci Operačného programu Integrovaný regionálny operačný program schválená Žiadosť o nenávratný finančný príspevok pre projekt s názvom Dobudovanie cykloinfraštruktúry Poloniny trail, 2. etapa, 1. Etapa – „Starina – bývalá obec Ruské“.

Projekt „Dobudovanie cykloinfraštruktúry Poloniny trail, 2. Etapa – 1. etapa: „Starina – bývalá obec Ruské“, okres Snina rieši rekonštrukčné práce na existujúcej starej rozpadnutej asfaltovej účelovej komunikácii o celkovej dĺžke 14,350 km.

Rekonštrukčné práce  sú rozdelené po nasledovných stavebných objektoch:

Mostné objekty a odvodňovacie zariadenia:

Rekonštrukčné práce v celom úseku 1. etapy: „Starina – bývalá obec Ruské“ sú plánované na samostatnom telese účelovej komunikácie najmä ako celková výmena krytu vozovky, vrátane zosilnenia krajníc vozovky (súčasťou rekonštrukčných prác budú aj demolačné práce ako frézovanie asfaltových konštrukcií, vybúranie podkladových vrstiev vozovky, odstránenie poškodeného vybavenia cesty – zvodidiel, oceľového zábradlia, dopravných značiek, rigolov a pod.). V úseku bývalej cesty bude potrebné realizovať odvodnenie bývalej pozemnej komunikácie a obnovu odvodnenia (opravy 54 priepustov), respektíve doplnenie chýbajúcich odvodňovacích zariadení ako sú prídlažby, žľabovky, rigoly. Komunikácia bude dovybavená dopravným značením a záchytnými vodiacimi bezpečnostnými dopravnými značeniami pre zabezpečenie bezpečnosti cyklistov.

Výsledkom projektu sú predovšetkým rekonštrukcia existujúcej účelovej komunikácie o celkovej dĺžke 14,35 km, rekonštrukcia 1 odvodňovacieho zariadenia, rekonštrukcia 6 mostných objektov a obnova 54 priepustov.

Účelom navrhovanej modernizácie existujúcej cesty sa odstráni nevyhovujúci stavebno- technický stav vozovky a systém odvodnenia cesty tak, aby cesta mohla slúžiť okrem súčasných užívateľov aj pre potreby cyklistov v jednom združenom dopravnom priestore.

Cieľom navrhovanej modernizácie sa zabezpečí kvalitný bezpečný a funkčne vyhovujúci koridor slúžiaci užívateľom cesty. Vzhľadom na špecifické priestorové podmienky pre vznik cyklistickej trasy pre spojenie obce Stakčín s bývalou obcou Ruské, je z dôvodu situovania VD Starina a NP Poloniny jediná možnosť, ktorou viesť cyklistov umiestnenie cyklokoridoru na existujúcu účelovú komunikáciu, ktorú je pre zabezpečenie bezpečnosti potrebné modernizovať.

Navrhovaným dobudovaním cyklotrasy sa na ceste vymení porušený asfaltový kryt, dobuduje odlomený okraj vozovky a obnovia odvodňovacie a bezpečnostne zariadenia. Zriadia obslužno-dopravné zariadenia.

Fotodokumentácia

Publikované: 18. 10. 2023

Aktualizované: 19. 10. 2023