Oddelenie cezhraničných projektov

Kompetencie a činnosti oddelenia cezhraničných projektov

  • Implementácia Programu INTERREG V-A PL-SR 2014-2020 sa realizuje prostredníctvom 4 Strešných projektov PSK nasledovne:
    • vypracovanie a zverejnenie výziev na predkladanie žiadostí o FP v rámci Fondu mikroprojektov,
    • pomoc pri hľadaní zahraničných partnerov mikroprojektov,
    • prijímanie žiadostí o finančný príspevok v PSK, registrácia a archivácia žiadostí ofinančný príspevok,
    • komplexné zabezpečenie hodnotiacich procesov a výberu expertov – dvojkolový formálny proces, administratívne, technické a organizačné zabezpečenie technického hodnotenia a zasadnutia panela expertov,
    • výkon činností v rámci Výboru pre mikroprojekty Programu cezhraničnej spolupráce INTERREG V-A,
    • príprava výstupov a zostáv pre Monitorovací výbor pre mikroprojekty a žiadateľov o FP
    • vypracovanie a uzatváranie zmlúv o spolufinancovaní projektov z prostriedkov EFRR a ŠR so žiadateľmi,
    • registrovanie a priebežné zadávanie údajov do informačných systémov a generátora,
    • zabezpečenie informovanosti a publicity Programu,
    • organizovanie školení pre žiadateľov a mikroprijímateľov,
    • konzultačná činnosť k príprave žiadostí o FP,
    • vypracovanie správ o implementácii na základe požiadavky Riadiaceho orgánu, Národného koordinátora a Vedúcich partnerov ET a KER,
    • redaktorská činnosť na webe PSK,
    • priebežná obsahová, finančná a formálna kontrola mikroprojektov, kontrola na mieste, kontrola dokumentácie konečných prijímateľov na vybranej vzorke projektov,
    • zabezpečenie kontroly súladu s národnou legislatívou a legislatívou Spoločenstva (napr. verejné obstarávanie, verejná podpora, publicita atď.),
    • prijímanie vyúčtovania od prijímateľov mikroprojektov formou priebežnej/záverečnej správy o postupe realizácie mikroprojektu a žiadosti o platbu a verifikácia nákladov mikroprojektu,
    • zabezpečenie výkonu finančnej kontroly v zmysle zákona č. 357/2015 o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov a to najmä: administratívna finančnú kontrola výdavkov a finančná kontrola na mieste,
    • spracovanie rizikovej analýzy mikroprojektov pre potreby kontroly na mieste,
    • spracovanie a predloženie Správy z postupu realizácie Strešného projektu a relevantnej dokumentácie Strešného projektu za mikroprojekty národnému kontrolórovi,
    • preplácanie žiadostí o platbu mikroprijímateľom zo zdrojov EFRR a ŠR,
    • zabezpečovanie zberu dát v rámci monitorovania, overovania, hodnotiaceho procesu, finančného riadenia, auditu a archivácia,
    • spracovávanie podkladov a schvaľovanie zmien v mikroprojektoch,
    • spracovanie a predloženie priebežných žiadostí o platbu vrátane relevantnej dokumentácie, týkajúcej sa refundácie nákladov projektov implementovaných na Odbore národnému kontrolórovi na certifikáciu v elektronickom systéme SL2014,
    • spracovanie a aktualizácia Databázy monitoringu mikroprojektov,
    • aktualizácia harmonogramu platieb a ostatných potrebných údajov v systéme SL 2014 zabezpečenie zberu dát v rámci finančného riadenia, monitorovania, overovania a auditu
    • príprava podkladov pre kontrolné orgány a audit,
    • monitoring/ monitorovacie návštevy realizovaných projektov,
    • kontrolná činnosť na úrovni PSK, zabezpečenie kontroly ex-post,
    • archivácia dokumentácie v zmysle požadovaných procedúr na úrovni PSK.
  • Implementácia Programu Interreg Poľsko – Slovensko 2021 – 2027 na úrovni pracovných skupín pre prípravu Programu a orgánov Programu.
    • činnosti v rámci pracovnej skupiny pre prípravu Programu Interreg Poľsko – Slovensko 2021 – 2027
    • činnosti v rámci pracovnej podskupiny pre prípravu Fondu malých projektov v rámci Programu Interreg Poľsko – Slovensko 2021 – 2027
    • činnosti v rámci Monitorovacieho výboru Programu Interreg Poľsko – Slovensko 2021 – 2027
    • činnosti v rámci pracovnej skupiny Monitorovacieho výboru Programu Interreg Poľsko – Slovensko 2021 – 2027
    • Aktualizácia dokumentov a príručky pre prijímateľa malých projektov
    • Organizácia výziev, hodnotenie a výber malých projektov
      • príprava, vyhlásenie a uskutočnenie výziev malých projektov v elektronickej forme,
      • informačné a propagačné aktivity v národných jazykoch organizované na oboch stranách hranice,
        Organizačný poriadok Úradu Prešovského samosprávneho kraja
        93
      • školenia a konzultácie pre potenciálnych žiadateľov v národných jazykoch, organizované na oboch stranách hranice,
      • formálne hodnotenie a zabezpečenie kvalitatívneho hodnotenia predložených žiadostí príspevok pre malý projekt vrátane posúdenia rozpočtu malého projektu a stanovenia jednorazových platieb v malom projekte a podmienok ich refundácie, posúdenie prítomnosti štátnej pomoci,
      • zabezpečenie objektívneho a konzistentného prístupu všetkých hodnotiteľov k predloženým žiadostiam o príspevok (s prihliadnutím na konflikt záujmov),
      • zriadenie a organizácia zasadnutí poľsko-slovenského výboru pre malé projekty,
      • vypracovanie poradovníkov projektov a ich predloženie na schválenie príslušnému výboru pre malé projekty,
      • uzatváranie zmlúv s prijímateľmi malých projektov a vedúcimi partnermi v malých spoločných projektoch spolu s ďalšími dodatkami,
      • zverejnenie zoznamu prijímateľov.
    • Zabezpečenie riadnej realizácie projektu FMP
      • analýza, overovanie a schvaľovanie zmien v malých projektoch,
      • monitorovanie realizácie malých projektov a celého projektu FMP,
      • vedenie databázy monitoringu malých projektov
      • vypracovanie mesačných informácií pre RO o stave realizácie malých projektov,
      • zabezpečenie aby výdavky predložené zo strany HP a prijímateľov malých projektov na refundáciu sú správne a oprávnené, a že paušálne sadzby boli správne vypočítané, napr. prostredníctvom:
        • potvrdenia dosiahnutia ukazovateľov stanovených pre daný malý projekt, kontrolu dokumentov poskytnutých prijímateľmi malých projektov ako potvrdenie o vykonaní jednorazových platieb (úloh),
        • kontrolných návštev na mieste realizácie malých projektov (v prípade kontroly vzorky malých projektov sa vyberá na základe analýzy rizík vypracovanej prijímateľom FMP),
      • predkladanie čiastkových žiadostí o platbu pre projekt FMP obsahujúcich výkaz výdavkov vynaložených v rámci malých projektov a výdavkov vynaložených v rámci nákladov na riadenie príslušnému kontrolórovi v systéme CST2021,
      • predkladanie žiadostí o platbu z projektu FMP na SpS v systéme CST2021,
      • vedenie záznamov v registri grantov v systéme CST2021,
      • poskytovanie a monitorovanie pomoci de minimis poskytnutej prijímateľom malých projektov,
      • plnenie úloh súvisiacich so spolufinancovaním malých projektov a nákladov na riadenie projektu FMP zo štátneho rozpočtu, v súlade s príslušnými vnútroštátnymi postupmi,
      • zabezpečenie vrátenia neoprávnene vyplatených finančných prostriedkov na účet správcu FMP a/alebo programu v celom rozsahu alebo v primeranej časti,
      • plnenie úloh Prevádzkovateľa osobných údajov vo vzťahu k súboru osobných údajov týkajúcich sa malých projektov, spracúvaných v dokumentoch alebo elektronicky, v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov.
    • Vyplatenie refundácie prijímateľom malých projektov
    • Informačné a propagačné aktivity
      • propagácia projektu FMP spočívajúca v šírení informácií o výsledkoch/efektoch malých projektov v pohraničnej komunite, v rámci programovej oblasti aj mimo nej,
      • vedenie konzultácií a školení pre potenciálnych žiadateľov, ako aj pre prijímateľov a partnerov malých projektov,
      • podpora/pomoc pri hľadaní zahraničných partnerov pre malé projekty (napr. fórum na vyhľadávanie partnerov),
      • vypracovanie písomných informácií o realizácii a úspechoch projektu FMP a malých projektov na žiadosť programových inštitúcií – RO, NO, SpS, kontrolóra, MV, ako aj výboru pre malé projekty,
      • prijímateľ FMP predkladá RO a SpS existujúcu fotografickú a audiovizuálnu dokumentáciu z realizácie projektu FMP a projektov malých prijímateľov (spolu so súhlasom na jej použitie RO a SpS a zverejnenie v akejkoľvek forme a v akýchkoľvek médiách),
      • prijímateľ FMP organizuje informačné podujatie týkajúce sa realizovaného strategického projektu a zapája Európsku komisiu a Riadiaci orgán.
    • poskytovanie elektronického systému na podávanie projektových žiadostí a vykazovanie malých projektov.
  • Kontaktné body
    • Výkon činností v rámci prioritnej osi Technická pomoc Programu cezhraničnej spolupráce INTERREG V-A PL-SR 2014-2020 sa realizuje prostredníctvom Regionálneho kontaktného bodu nasledovne:
      • spolupráca a podpora Spoločného technického sekretariátu, Riadiaceho orgánu a ostatných inštitúcií pri plnení dôležitých úloh počas implementácie Technickej pomoci Programu cezhraničnej spolupráce INTERREG V-A PL-SR 2014-2020
      • poskytovanie komplexných informácií príslušným cieľovým skupinám Programu Interreg V-A PL-SK 2014-2020
      • aktívna podpora informačných a propagačných aktivít v súlade s Komunikačnou stratégiou Programu a plánom komunikačných aktivít
      • zabezpečovanie informovanosti, propagácie a publicity projektu Technickej pomoci Programu v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Interreg V-A Poľsko- Slovensko 2014-2020
      • umiestňovanie dôležitých informácií týkajúcich sa Programu na webovej stránke Prešovského samosprávneho kraja – www.po-kraj.sk
      • získavanie a pripravovanie informácií umiestňovaných na webstránke Programu – www.plsk.eu a na sociálnych sieťach
      • asistencia pri nadväzovaní partnerstiev/rozširovaní informácií o ponukách spolupráce
      • monitorovanie miestnych médií z hľadiska informácií o programe a projektoch realizovaných v rámci Programu
    • Činnosti v rámci regionálneho zastúpenia, tzv. „Branch Office“ Programu cezhraničnej spolupráce ENI Maďarsko – Slovensko – Rumunsko – Ukrajina nástroja európskeho susedstva 2014—2020:
      • informovanie potenciálnych uchádzačov z prihraničných regiónov Slovenskej republiky o aktivitách plánovaných v rámci Programu,
      • poskytovanie podpory pri organizovaní stretnutí Spoločného monitorovacieho výboru a iných stretnutí týkajúcich sa realizácie aktivít Programu na území Slovenskej republiky,
      • aktívna podpora implementácie Komunikačného plánu a to predovšetkým: podieľanie sa na informačných akciách a zabezpečovaní publicity v rámci relevantného územia, spolupráca pri organizovaní a aktívna účasť na podujatiach v rámci Programu, poskytovanie informácií alebo dokumentov potrebných pre riadenie Programu, spolupráca na tvorbe webovej stránky Programu, koordinácia aktivít s STS a pravidelne informovanie STS o výsledkoch svojej činnosti, zhromažďovanie dát na účely zlepšenia monitorovania projektov a identifikácie možných rizík ohrozujúcich efektívnu realizáciu projektov či podozrení na chyby, podvody a korupčné správanie, zhromažďovanie údajov o projektoch realizovaných v rámci Programu a o potenciálnych prijímateľoch pre potreby budovania databázy podľa požiadaviek STS,
      • podpora aktivít RO a STS súvisiacich s implementáciou Programu,
      • podpora STS pri administratívnej kontrole a kontrole oprávnenosti (kontrola splnenia administratívnych požiadaviek a podmienok oprávnenosti) projektov slovenských partnerov.
Načítavanie obsahu…

Publikované: 9. 6. 2023

Aktualizované: 19. 9. 2023