Kompetencie a činnosti oddelenia cezhraničných projektov
- Implementácia Programu INTERREG V-A PL-SR 2014-2020 sa realizuje prostredníctvom 4 Strešných projektov PSK nasledovne:
- vypracovanie a zverejnenie výziev na predkladanie žiadostí o FP v rámci Fondu mikroprojektov,
- pomoc pri hľadaní zahraničných partnerov mikroprojektov,
- prijímanie žiadostí o finančný príspevok v PSK, registrácia a archivácia žiadostí ofinančný príspevok,
- komplexné zabezpečenie hodnotiacich procesov a výberu expertov – dvojkolový formálny proces, administratívne, technické a organizačné zabezpečenie technického hodnotenia a zasadnutia panela expertov,
- výkon činností v rámci Výboru pre mikroprojekty Programu cezhraničnej spolupráce INTERREG V-A,
- príprava výstupov a zostáv pre Monitorovací výbor pre mikroprojekty a žiadateľov o FP
- vypracovanie a uzatváranie zmlúv o spolufinancovaní projektov z prostriedkov EFRR a ŠR so žiadateľmi,
- registrovanie a priebežné zadávanie údajov do informačných systémov a generátora,
- zabezpečenie informovanosti a publicity Programu,
- organizovanie školení pre žiadateľov a mikroprijímateľov,
- konzultačná činnosť k príprave žiadostí o FP,
- vypracovanie správ o implementácii na základe požiadavky Riadiaceho orgánu, Národného koordinátora a Vedúcich partnerov ET a KER,
- redaktorská činnosť na webe PSK,
- priebežná obsahová, finančná a formálna kontrola mikroprojektov, kontrola na mieste, kontrola dokumentácie konečných prijímateľov na vybranej vzorke projektov,
- zabezpečenie kontroly súladu s národnou legislatívou a legislatívou Spoločenstva (napr. verejné obstarávanie, verejná podpora, publicita atď.),
- prijímanie vyúčtovania od prijímateľov mikroprojektov formou priebežnej/záverečnej správy o postupe realizácie mikroprojektu a žiadosti o platbu a verifikácia nákladov mikroprojektu,
- zabezpečenie výkonu finančnej kontroly v zmysle zákona č. 357/2015 o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov a to najmä: administratívna finančnú kontrola výdavkov a finančná kontrola na mieste,
- spracovanie rizikovej analýzy mikroprojektov pre potreby kontroly na mieste,
- spracovanie a predloženie Správy z postupu realizácie Strešného projektu a relevantnej dokumentácie Strešného projektu za mikroprojekty národnému kontrolórovi,
- preplácanie žiadostí o platbu mikroprijímateľom zo zdrojov EFRR a ŠR,
- zabezpečovanie zberu dát v rámci monitorovania, overovania, hodnotiaceho procesu, finančného riadenia, auditu a archivácia,
- spracovávanie podkladov a schvaľovanie zmien v mikroprojektoch,
- spracovanie a predloženie priebežných žiadostí o platbu vrátane relevantnej dokumentácie, týkajúcej sa refundácie nákladov projektov implementovaných na Odbore národnému kontrolórovi na certifikáciu v elektronickom systéme SL2014,
- spracovanie a aktualizácia Databázy monitoringu mikroprojektov,
- aktualizácia harmonogramu platieb a ostatných potrebných údajov v systéme SL 2014 zabezpečenie zberu dát v rámci finančného riadenia, monitorovania, overovania a auditu
- príprava podkladov pre kontrolné orgány a audit,
- monitoring/ monitorovacie návštevy realizovaných projektov,
- kontrolná činnosť na úrovni PSK, zabezpečenie kontroly ex-post,
- archivácia dokumentácie v zmysle požadovaných procedúr na úrovni PSK.
- Implementácia Programu Interreg Poľsko – Slovensko 2021 – 2027 na úrovni pracovných skupín pre prípravu Programu a orgánov Programu.
- činnosti v rámci pracovnej skupiny pre prípravu Programu Interreg Poľsko – Slovensko 2021 – 2027
- činnosti v rámci pracovnej podskupiny pre prípravu Fondu malých projektov v rámci Programu Interreg Poľsko – Slovensko 2021 – 2027
- činnosti v rámci Monitorovacieho výboru Programu Interreg Poľsko – Slovensko 2021 – 2027
- činnosti v rámci pracovnej skupiny Monitorovacieho výboru Programu Interreg Poľsko – Slovensko 2021 – 2027
- Aktualizácia dokumentov a príručky pre prijímateľa malých projektov
- Organizácia výziev, hodnotenie a výber malých projektov
- príprava, vyhlásenie a uskutočnenie výziev malých projektov v elektronickej forme,
- informačné a propagačné aktivity v národných jazykoch organizované na oboch stranách hranice,
Organizačný poriadok Úradu Prešovského samosprávneho kraja
93 - školenia a konzultácie pre potenciálnych žiadateľov v národných jazykoch, organizované na oboch stranách hranice,
- formálne hodnotenie a zabezpečenie kvalitatívneho hodnotenia predložených žiadostí príspevok pre malý projekt vrátane posúdenia rozpočtu malého projektu a stanovenia jednorazových platieb v malom projekte a podmienok ich refundácie, posúdenie prítomnosti štátnej pomoci,
- zabezpečenie objektívneho a konzistentného prístupu všetkých hodnotiteľov k predloženým žiadostiam o príspevok (s prihliadnutím na konflikt záujmov),
- zriadenie a organizácia zasadnutí poľsko-slovenského výboru pre malé projekty,
- vypracovanie poradovníkov projektov a ich predloženie na schválenie príslušnému výboru pre malé projekty,
- uzatváranie zmlúv s prijímateľmi malých projektov a vedúcimi partnermi v malých spoločných projektoch spolu s ďalšími dodatkami,
- zverejnenie zoznamu prijímateľov.
- Zabezpečenie riadnej realizácie projektu FMP
- analýza, overovanie a schvaľovanie zmien v malých projektoch,
- monitorovanie realizácie malých projektov a celého projektu FMP,
- vedenie databázy monitoringu malých projektov
- vypracovanie mesačných informácií pre RO o stave realizácie malých projektov,
- zabezpečenie aby výdavky predložené zo strany HP a prijímateľov malých projektov na refundáciu sú správne a oprávnené, a že paušálne sadzby boli správne vypočítané, napr. prostredníctvom:
- potvrdenia dosiahnutia ukazovateľov stanovených pre daný malý projekt, kontrolu dokumentov poskytnutých prijímateľmi malých projektov ako potvrdenie o vykonaní jednorazových platieb (úloh),
- kontrolných návštev na mieste realizácie malých projektov (v prípade kontroly vzorky malých projektov sa vyberá na základe analýzy rizík vypracovanej prijímateľom FMP),
- predkladanie čiastkových žiadostí o platbu pre projekt FMP obsahujúcich výkaz výdavkov vynaložených v rámci malých projektov a výdavkov vynaložených v rámci nákladov na riadenie príslušnému kontrolórovi v systéme CST2021,
- predkladanie žiadostí o platbu z projektu FMP na SpS v systéme CST2021,
- vedenie záznamov v registri grantov v systéme CST2021,
- poskytovanie a monitorovanie pomoci de minimis poskytnutej prijímateľom malých projektov,
- plnenie úloh súvisiacich so spolufinancovaním malých projektov a nákladov na riadenie projektu FMP zo štátneho rozpočtu, v súlade s príslušnými vnútroštátnymi postupmi,
- zabezpečenie vrátenia neoprávnene vyplatených finančných prostriedkov na účet správcu FMP a/alebo programu v celom rozsahu alebo v primeranej časti,
- plnenie úloh Prevádzkovateľa osobných údajov vo vzťahu k súboru osobných údajov týkajúcich sa malých projektov, spracúvaných v dokumentoch alebo elektronicky, v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov.
- Vyplatenie refundácie prijímateľom malých projektov
- Informačné a propagačné aktivity
- propagácia projektu FMP spočívajúca v šírení informácií o výsledkoch/efektoch malých projektov v pohraničnej komunite, v rámci programovej oblasti aj mimo nej,
- vedenie konzultácií a školení pre potenciálnych žiadateľov, ako aj pre prijímateľov a partnerov malých projektov,
- podpora/pomoc pri hľadaní zahraničných partnerov pre malé projekty (napr. fórum na vyhľadávanie partnerov),
- vypracovanie písomných informácií o realizácii a úspechoch projektu FMP a malých projektov na žiadosť programových inštitúcií – RO, NO, SpS, kontrolóra, MV, ako aj výboru pre malé projekty,
- prijímateľ FMP predkladá RO a SpS existujúcu fotografickú a audiovizuálnu dokumentáciu z realizácie projektu FMP a projektov malých prijímateľov (spolu so súhlasom na jej použitie RO a SpS a zverejnenie v akejkoľvek forme a v akýchkoľvek médiách),
- prijímateľ FMP organizuje informačné podujatie týkajúce sa realizovaného strategického projektu a zapája Európsku komisiu a Riadiaci orgán.
- poskytovanie elektronického systému na podávanie projektových žiadostí a vykazovanie malých projektov.
- Kontaktné body
- Výkon činností v rámci prioritnej osi Technická pomoc Programu cezhraničnej spolupráce INTERREG V-A PL-SR 2014-2020 sa realizuje prostredníctvom Regionálneho kontaktného bodu nasledovne:
- spolupráca a podpora Spoločného technického sekretariátu, Riadiaceho orgánu a ostatných inštitúcií pri plnení dôležitých úloh počas implementácie Technickej pomoci Programu cezhraničnej spolupráce INTERREG V-A PL-SR 2014-2020
- poskytovanie komplexných informácií príslušným cieľovým skupinám Programu Interreg V-A PL-SK 2014-2020
- aktívna podpora informačných a propagačných aktivít v súlade s Komunikačnou stratégiou Programu a plánom komunikačných aktivít
- zabezpečovanie informovanosti, propagácie a publicity projektu Technickej pomoci Programu v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Interreg V-A Poľsko- Slovensko 2014-2020
- umiestňovanie dôležitých informácií týkajúcich sa Programu na webovej stránke Prešovského samosprávneho kraja – www.po-kraj.sk
- získavanie a pripravovanie informácií umiestňovaných na webstránke Programu – www.plsk.eu a na sociálnych sieťach
- asistencia pri nadväzovaní partnerstiev/rozširovaní informácií o ponukách spolupráce
- monitorovanie miestnych médií z hľadiska informácií o programe a projektoch realizovaných v rámci Programu
- Činnosti v rámci regionálneho zastúpenia, tzv. „Branch Office“ Programu cezhraničnej spolupráce ENI Maďarsko – Slovensko – Rumunsko – Ukrajina nástroja európskeho susedstva 2014—2020:
- informovanie potenciálnych uchádzačov z prihraničných regiónov Slovenskej republiky o aktivitách plánovaných v rámci Programu,
- poskytovanie podpory pri organizovaní stretnutí Spoločného monitorovacieho výboru a iných stretnutí týkajúcich sa realizácie aktivít Programu na území Slovenskej republiky,
- aktívna podpora implementácie Komunikačného plánu a to predovšetkým: podieľanie sa na informačných akciách a zabezpečovaní publicity v rámci relevantného územia, spolupráca pri organizovaní a aktívna účasť na podujatiach v rámci Programu, poskytovanie informácií alebo dokumentov potrebných pre riadenie Programu, spolupráca na tvorbe webovej stránky Programu, koordinácia aktivít s STS a pravidelne informovanie STS o výsledkoch svojej činnosti, zhromažďovanie dát na účely zlepšenia monitorovania projektov a identifikácie možných rizík ohrozujúcich efektívnu realizáciu projektov či podozrení na chyby, podvody a korupčné správanie, zhromažďovanie údajov o projektoch realizovaných v rámci Programu a o potenciálnych prijímateľoch pre potreby budovania databázy podľa požiadaviek STS,
- podpora aktivít RO a STS súvisiacich s implementáciou Programu,
- podpora STS pri administratívnej kontrole a kontrole oprávnenosti (kontrola splnenia administratívnych požiadaviek a podmienok oprávnenosti) projektov slovenských partnerov.
- Výkon činností v rámci prioritnej osi Technická pomoc Programu cezhraničnej spolupráce INTERREG V-A PL-SR 2014-2020 sa realizuje prostredníctvom Regionálneho kontaktného bodu nasledovne:
Načítavanie obsahu…