Regionálny expert - Branch Office (Interreg VI-A NEXT HUSKROUA)

Späť
Voľné pracovné miesto - Regionálny expert – Branch Office (Interreg VI-A NEXT Hungary-Slovakia-Romania-Ukraine Programme) (uzávierka žiadostí 23.8 2024)

Oznámenie o voľnom pracovnom mieste 

Prešovský samosprávny kraj, Námestie mieru 2, Prešov, zastúpený PaedDr. Milanom Majerským, PhD., predsedom Prešovského samosprávneho kraja príjme do pracovného pomeru na pozíciu:

Regionálny expert – Branch Office (Interreg VI-A NEXT Hungary-Slovakia-Romania-Ukraine Programme)

Pracovné podmienky

  • pracovný pomer s predpokladaným nástupom od 1.9.2024

Požadovaná kvalifikácia

Požadované vzdelanie:

  • vysokoškolské vzdelanie min. II. stupňa

Jazykové znalosti

  • Anglický jazyk – Stredne pokročilý (B2)
  • Znalosť ukrajinského, maďarského alebo rumunského jazyka výhodou

Náplň práce, zodpovednosť

  • Informovanie potenciálnych žiadateľov v prihraničných regiónoch Slovenskej republiky o aktivitách plánovaných v rámci programu (výzvy na predkladanie projektových žiadostí, semináre, školenia, informačné dni atď.)
    Branch Office poskytuje informácie všetkým potenciálnym žiadateľom a ďalším subjektom, ktoré majú záujem o cezhraničnú spoluprácu. Komplexná podpora by mala byť poskytnutá všetkým potenciálnym zainteresovaným žiadateľom na rovnakom princípe a bezplatne. Informačná podpora potenciálnym prijímateľom a iným subjektom, ktorí majú záujem o cezhraničnú spoluprácu, by mala byť poskytovaná priebežne prostredníctvom telefónu a/alebo e-mailu a/alebo na základe osobných konzultácií.
  • Podpora pri organizovaní zasadnutí Monitorovacieho výboru (ďalej len MV) a iných zasadnutí súvisiacich s implementáciou Programu v Slovenskej republike.
    Táto činnosť zahŕňa najmä logistické a organizačné úlohy MV a iných dôležitých stretnutí súvisiacich s Programom. O zasadnutiach musia byť slovenské zainteresované strany včas informované. V prípade potreby sa stretnutia organizujú na programovom území na Slovensku.
  • Implementácia Komunikačného plánu:
    • Prispieť k informačným a propagačným aktivitám na príslušnom území, najmä k uverejňovaniu oznamov o výzvach na predkladanie návrhov v slovenských miestnych a regionálnych novinách, ktoré sú relevantné pre informovanie potenciálnych žiadateľov;
    • Spolupracovať pri organizovaní a aktívnej účasti na fórach pre vyhľadávanie partnerov, informačných dňoch, seminároch, konferenciách, tvorbe databáz a pod. v rámci programu
    • Poskytovať akékoľvek informácie alebo dokumenty, ktoré sú potrebné pre riadenie programu
    • Prispievať k rozvoju webovej stránky programu
    • Vopred koordinovať všetky svoje činnosti so Spoločným sekretariátom (SpS) a pravidelne informovať SpS o dosiahnutých výsledkoch
  • Zber údajov na zlepšenie monitorovania projektov a identifikáciu potenciálnych rizík pre efektívnu implementáciu alebo podozrenia z chýb, podvodov a korupcie:
    • Zber údajov do databázy o projektoch realizovaných v rámci Programu a potenciálnych prijímateľoch podľa požiadavky SpS
  • Podpora riadiaceho orgánu (RO) a SpS pri ich každodennej implementačnej činnosti. Branch office sa môže podieľať na hodnotení projektov a následných opatreniach súvisiacich s ich realizáciou:
    • Pomoc RO/SpS pri činnostiach súvisiacich s prekladom všetkých relevantných dokumentov z/do slovenského a anglického jazyka
    • Podpora SpS pri výkone administratívnej kontroly a kontroly oprávnenosti (kontrola administratívnej kontroly a kontroly splnenia podmienok oprávnenosti žiadostí) projektov

Branch office sa môže podieľať na podpore SpS pri vykonávaní kontrol na mieste s cieľom kontrolovať súlad projektových činností s plánmi činností projektov, sledovať pokrok a diskutovať o problémoch, ako aj navštevovať podujatia a konferencie venované projektom:

  • Pripravovať zápisnice z návštev projektov a zasielať ich SpS
  • Podniknúť všetky potrebné kroky na vykonanie a správne riadenie úloh, ktoré deleguje SpS v mene RO
  • Predkladať SpS výročnú správu v stanovenom formáte do jedného mesiaca po skončení každého kalendárneho roka a poskytovať k nej potrebné informácie

Akékoľvek ďalšie špecifické úlohy budú uvedené samostatne v opise práce vybraného experta Branch Office.

Zoznam požadovaných dokladov 

Životopis

by mal obsahovať personálne informácie, históriu zamestnania, vzdelanie a odbornú prípravu, osobné zručnosti a kompetencie.

Motivačný list

by mal obsahovať opis predchádzajúcich skúseností v profesijnej oblasti.

Doklady o vzdelaní, profesionálnych skúsenostiach a jazykových znalostiach

Uchádzači musia preukázať, že majú požadované zručnosti a dostatočné odborné skúsenosti. Odbornosť v oblasti priorít a opatrení programu je výhodou.

Iné kritéria a požiadavky

  • Príslušné vysokoškolské vzdelanie (regionálny rozvoj, územné plánovanie, verejná správa, ekonomika, právo alebo iné)
  • Minimálne 2 roky odbornej praxe (v cieľovom území Programu v SR) v oblasti práce s miestnymi / regionálnymi orgánmi a s organizáciami občianskej spoločnosti pri organizovaní, šírení informácií o financovaní z fondov EÚ, poskytovaní školení a príprave informačných aktivít
  • Skúsenosti s hodnotením projektov a/alebo monitorovaním realizácie projektov (napr. poznanie logického rámcového prístupu k implementácii projektov, práca s akčnými plánmi a výkonnostnými ukazovateľmi projektov, a pod.)
  • Dôkladná znalosť požiadaviek, ktoré stanovuje právny rámec vzťahujúci sa na riadenie fondov EÚ a nástroja európskej susedskej politiky
  • Preukázané znalosti Programu cezhraničnej spolupráce HU-SK-RO-UA ENI CBC a HU-SK-RO-UA Interreg NEXT
  • Znalosť relevantnej slovenskej legislatívy
  • Schopnosť plynulo komunikovať v slovenskom aj anglickom jazyku, pričom ovládanie ostatných jazykov, ktorými sa hovorí na cieľovom území Programu (maďarčina, rumunčina, ukrajinčina), je výhodou
  • Organizačné, manažérske a komunikačné schopnosti
  • Iniciatívnosť a schopnosť riešiť problémy
  • Vyjednávacie schopnosti
  • Počítačová gramotnosť

Dôkladná znalosť cieľového územia Programu, plánovania či stratégií a dokumentov regionálneho / miestneho rozvoja je prínosom. Skúsenosti v oblasti cezhraničnej spolupráce, najmä skúsenosti s nástrojmi INTERREG, PHARE CBC, TACIS CBC, ENPI CBC, či v oblasti projektového manažmentu, regionálneho rozvoja, hodnotenia projektov a schopnosť pripraviť finančnú a rozpočtovú analýzu projektových návrhov sú tiež považované za výhodu.

Forma odmeňovania

  • Osobný plat podľa §7a zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme
  • Hrubá mzda pri plnom pracovnom úväzku od 1200,00 EUR

Termín a miesto podania žiadosti

Žiadosť so všetkými  požadovanými dokladmi je potrebné doručiť do 23.08.2024:

Bližšie informácie, kontaktná osoba

Kontaktná osoba: 

***

V Prešove dňa 07. 08. 2024

v. r.
PaedDr. Milan Majerský, PhD.,
predseda Prešovského samosprávneho kraj

Publikované: 14. 8. 2024

Aktualizované: 14. 8. 2024