Manažér kybernetickej bezpečnosti

Späť
Voľné pracovné miesto - Manažér kybernetickej bezpečnosti Úrad PSK (uzávierka žiadostí - 16. 11. 2023)

Vyhodnotenie 

Zápisnica výberového konania (PDF, 202 kB)

Oznámenie o voľnom pracovnom mieste 

Prešovský samosprávny kraj, Námestie mieru 2, Prešov, zastúpený PaedDr. Milanom Majerským, PhD., predsedom Prešovského samosprávneho kraja príjme do pracovného pomeru na pozíciu:

Manažér kybernetickej bezpečnosti

Pracovné podmienky

  • 37,5 hodinový ustanovený týždenný pracovný čas, pracovný pomer na dobu určitú 1 rok,
  • pracovný pomer s nástupom – podľa dohody, čo najskôr (1.1.2024),
  • počet obsadzovaných pozícií: min. 1

Požadovaná kvalifikácia

Vysokoškolské vzdelanie (doklady o absolvovaní štúdia),

  • skúsenosti v oblasti informačných technológií – najmenej 5/7 rokov praxe (Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa / prvého stupňa),
  • z toho skúsenosti v oblasti riadenia IT služieb, riadenia informačnej bezpečnosti, riadenia rizík, alebo architektúry IT – najmenej 3/5 roky praxe (Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa / prvého stupňa),
  • certifikát v oblasti Manažér kybernetickej bezpečnosti podľa zákona č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti.

Náplň práce, zodpovednosť

Riadenie bezpečnosti

  • strategické riadenie informačnej a kybernetickej bezpečnosti organizácie
  • vypracovanie, a prezentácia bezpečnostných stratégií a konceptov
  • implementácia a riadenie procesov informačnej a kybernetickej bezpečnosti podľa všeobecne záväzných právnych predpisov, bezpečnostnej stratégie a ostatných interných riadiacich aktov
  • zabezpečenie vypracovanie, udržiavanie a aktualizácie bezpečnostnej dokumentácie informačnej a kybernetickej bezpečnosti a ďalších interných riadiacich aktov vo vzťahu k bezpečnosti organizácie
  • návrh požiadaviek na rozpočet a na iné zdroje súvisiace s bezpečnostnými opatreniami a procesmi relevantnými z hľadiska informačnej a kybernetickej bezpečnosti
  • metodické usmerňovanie správcov a gestorov informačných a komunikačných technológií, vlastníkov procesov, vlastníkov aktív, vedúcich zamestnancov a ďalších zodpovedných zamestnancov vo vzťahu k dosahovaniu bezpečnostných cieľov organizácie
  • poskytovanie informácií bezpečnostnému výboru a/alebo štatutárnemu orgánu o stave informačnej a kybernetickej bezpečnosti v organizácii
  • poskytovanie informácií bezpečnostnému výboru organizácie a/alebo štatutárnemu orgánu o závažných bezpečnostných rizikách, kybernetických bezpečnostných incidentoch a významných bezpečnostných udalostiach
  • riadenie informačnej a kybernetickej bezpečnosti vo vzťahu s dodávateľmi a pri zaobstarávaní, projektovaní a vývoji softvéru a systémov
  • správa bezpečnosti informačných aktív organizácie (Úrad PSK + pomoc v procesoch pre OvZP)

Manažment hrozieb a rizík

  • implementácia a manažment procesov identifikácie, analýzy a monitoringu bezpečnostných hrozieb a rizík
  • návrh opatrení na ošetrovanie rizík, a na zamedzenie dopadov bezpečnostných udalostí
  • zabezpečovanie procesov hodnotenia technických zraniteľností systémov
  • manažment procesov detekcie, riešenia, evidencie a prevencie kybernetických bezpečnostných incidentov
  • zabezpečenie funkčných plánov kontinuity a obnovy činností organizácie
  • koordinácia a riadenie procesov obnovy prevádzkových činnosti (tzv. Business Continuity Management), vrátane riadenia procesov plánovania obnovy systémov po havárii (tzv. Disaster Recovery Planning)

Aplikácia bezpečnostných opatrení

  • riadenie návrhov, implementácie, zmien a optimalizácie bezpečnost­ných riešení s víziou a konceptom ich bežného prevádzkovania
  • zabezpečovanie implementácie technických a organizačných bezpečnostných opatrení
  • riadenie návrhov a integrácie bezpečnostných technológií
  • s cieľom tvorby efektívnych bezpečnostných opatrení na ochranu poskytovaných služieb organizácie
  • riadenie zmien a optimalizácie bezpečnostných riešení
  • riadenie bezpečnostnej architektúry
  • predkladanie odborných stanovísk k novým zmenám v IT infraštruktúre, ktoré môžu mať potenciálny vplyv na bezpečnosť informačných aktív organizácie
  • monitorovanie plnenia a efektivity bezpečnostných opatrení

Výkon operatívnych bezpečnostných činností

  • manažment výkonu činností súvisiacich so zaručením bezpečnosti informačných aktív v zmysle najlepšej praxe
  • vedenie tímu zamestnancov útvaru informačnej a kybernetickej bezpečnosti, ak je taký organizačný útvar zriadený
  • návrh a aplikácia metodík pre klasifikáciu informačných aktív a kategorizáciu sietí a informačných systémov
  • riadenie bežnej prevádzky technických bezpečnostných opatrení
  • zabezpečovanie udržateľnosti organizačných opatrení vrátane vyspelosti bezpečnostných procesov
  • zaistenie uplatňovania princípu oddelenia právomocí a zodpovedností v celej organizačnej štruktúre organizácie tak, aby rovnaká osoba nebola zodpovedná za vykonávanie a zároveň aj schvaľovanie alebo kontrolu bezpečnostné relevantných aktivít a činností
  • riadenie projektov kybernetickej bezpečnosti

Riadenie súladu

  • riadenie procesov zaručenia súladu (tzv. Compliance Management) v oblasti informačnej a kybernetickej bezpečnosti
  • zabezpečenie pravidelného preskúmavania stavu kybernetickej a informačnej bezpečnosti
  • vyhodnocovanie plnenia vnútorných predpisov súvisiacich s riadením kybernetickej bezpečnosti
  • poskytovanie súčinnosti internému a externému auditu informačnej a kybernetickej bezpečnosti
  • navrhovanie metrík a kľúčových indikátorov pre sledovanie vývoja a stavu bezpečnosti a vývoja bezpečnostných rizík
  • zabezpečovanie školení zamestnancov v oblasti kybernetickej bezpečnosti a informačnej bezpečnosti
  • zabezpečovanie kontinuálneho vzdelávania pre pracovné roly relevantné z hľadiska kybernetickej bezpečnosti
  • zabezpečovanie budovania bezpečnostného povedomia pre oblasť informačnej a kybernetickej bezpečnosti a ochrany osobných údajov
  • spolupráca s orgánmi verejnej moci a orgánmi činnými v trestnom konaní
  • činnosti oddelenia vnútornej kontroly

Zoznam požadovaných dokladov 

  • žiadosť o prijatie do zamestnania s telefónnym kontaktom a emailovým kontaktom,
  • profesijný životopis v štruktúrovanom formáte s presným popisom praxe v rozsahu mesiac, rok od – do, (životopis s uvedením kontaktu na overiteľnú referenciu),
  • kópie všetkých nasledujúcich dokladov o vzdelaní (1. maturitné vysvedčenie, 2. vysvedčenie o štátnej záverečnej skúške, 3.vysokoškolský diplom),
  • súhlas uchádzača so spracúvaním osobných údajov na účely evidencie uchádzačov výberového konania v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
  • pre účely preukázania bezúhonností uchádzača o zamestnanie sú požadované údaje v zmysle § 3 zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v spojení s § 10 zákona č. 330/2007 Z. z. o registri trestov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a to: 1. meno, priezvisko, rodné priezvisko uchádzača, pôvodné meno alebo priezvisko, ak došlo k zmene mena alebo zmene priezviska,2. dátum narodenia, rodné číslo, miesto a okres narodenia, 3. adresu trvalého pobytu a u osoby narodenej v cudzine aj štát narodenia, 4. štátne občianstvo, 5. pohlavie, 6. číslo občianskeho preukazu alebo číslo pasu, 7. meno, priezvisko a rodné priezvisko rodičov.

Osobnostné predpoklady, skúsenosti a zručnosti

  • schopnosť prijímať rozhodnutia,
  • myslieť a konať v súvislostiach,
  • analytické myslenie,
  • strategické a koncepčné myslenie,
  • tvorivosť (kreativita),
  • prezentačná zručnosť
  • schopnosť,
  • poskytovať spätnú väzbu,
  • delegovať úlohy,
  • podporovať procesy vzdelávania a odovzdávania znalostí,
  • schopnosť riadiť a viesť pracovný tím,
  • bezúhonnosť, zdravotná spôsobilosť a spôsobilosti na právne úkony na obsadzovanú pozíciu,
  • zodpovednosť, dôslednosť, precíznosť,
  • vysoké pracovné nasadenie a samostatnosť,
  • aktívny prístup k riešeniu úloh,
  • spoľahlivosť a flexibilita,
  • komunikatívnosť, zvládanie stresových situácií.

Iné kritéria a požiadavky

Všeobecné kľúčové kompetencie

digitálna, ekonomická a finančná gramotnosť, matematickú gramotnosť, mediálna a technická gramotnosť,  schopnosť učiť sa, sociálne kompetencie

Odborné kompetencie

Znalosť procesov a systému riadenia informačnej a kybernetickej bezpečnosti, znalosť zásad organizácie informačnej a kybernetickej bezpečnosti, znalosť zásad personálnej bezpečnosti, znalosť zásad riadenia prístupov a identít, znalosti o spôsobe používania kryptografických bezpečnostných mechanizmov, znalosť princípov testovania kybernetickej bezpečnosti, znalosť právnych predpisov, požiadaviek na súlad a noriem vzťahujúcich sa na kybernetickú bezpečnosť, znalosť právnych predpisov a požiadaviek na súlad vzťahujúcich sa na ochranu osobných údajov, znalosť štandardov a zásad ochrany osobných údajov, vrátane metodických usmernení Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky a Výboru na ochranu údajov (EÚ), schopnosť navrhovať a uplatniť bezpečnostné stratégie a politiky, znalosť procesov a metodík riadenia rizík. Znalosť postupov analýzy rizík, znalosť typických hrozieb a postupov pre identifikáciu hrozieb a zraniteľností, znalosť bezpečnostných mechanizmov, znalosť princípov podnikovej architektúry, orientácia v architektúrnych rámcoch, znalosť procesov riešenia kybernetických bezpečnostných incidentov, znalosť princípov plánovania havarijnej obnovy prevádzky, znalosť procesov riadenia kontinuity činností, znalosť metód posudzovania rizík a schopnosť ich aplikovať v rámci organizácie, schopnosť analyzovať a kvantifikovať riziká, schopnosť analyzovať a hodnotiť bezpečnostné mechanizmy a riešenia.

Forma odmeňovania

  • funkčný plat v zmysle  zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov – platová trieda 7 a  stupeň podľa uznanej praxe.
  • Hrubá mzda od  1.500,00 EUR.

Termín a miesto podania žiadosti

Žiadosť so všetkými  požadovanými dokladmi je potrebné doručiť:

  • osobne, poštou v uzavretej obálke s označením: NEOTVÁRAŤ: „Voľné pracovné miesto Referent pre Oddelenie vnútornej kontroly “ a to v termíne do 16.11.2023. 
  • Za dátum podania sa považuje dátum uvedený na odtlačku pečiatky podateľne Úradu Prešovského samosprávneho kraja alebo pečiatky pošty.

Adresa podania

Úrad Prešovského samosprávneho kraja
Námestie mieru 2
08 001 Prešov

Výberové konanie

  • Na pracovný pohovor budú pozvaní len vybraní uchádzači, ktorí spĺňajú kvalifikačné predpoklady a iné kritériá a požiadavky súvisiace s obsadzovaným pracovným miestom.
  • Komisia pre otváranie obálok má právo vyradiť uchádzačov, ktorí nezašlú všetky požadované doklady spolu so žiadosťou v stanovenom termíne.
  • O termíne a mieste výberového konania budú uchádzači informovaní telefonicky alebo emailom.

Spôsob uskutočnenia výberového konania

  • Písomnou formou. Pre úspešné absolvovanie písomnej časti  výberového konania je získanie nadpolovičnej väčšiny bodov v teste.
  • Ústnou formou. Ústny pohovor pred minimálne 3 člennou výberovou komisiou, kde sú overované odborné, kvalifikačné a osobnostné predpoklady uchádzača.

Kontakt

Kontaktná osoba: 

  • Ing. Martin Terpák, Odbor IKT, vedúci Oddelenia informačných systémov
  • tel.: 051/7081 196, +421 910 902 567
  • e-mail: martin.terpak@psk.sk

***

V Prešove dňa 07.11.2023

v. r.
PaedDr. Milan Majerský, PhD.,.
predseda Prešovského samosprávneho kraj

Publikované: 7. 11. 2023

Aktualizované: 15. 2. 2024