KOCR Severovýchod Slovenska reprezentuje nové destinačné logo

Späť
11. 04. 2024 Aktuality – aktuálne Aktuality 2024
Krajská organizácia cestovného ruchu Severovýchod Slovenska prichádza pred letnou sezónou s novým logom. Nové destinačné logo vystihuje jedinečnosť územia a spoluprácu aktérov cestovného ruchu. Dopĺňa ho claim Kraj unikátov.

KOCR Severovýchod Slovenska sa zaoberá destinačným marketingom a rozvojom cestovného ruchu v Prešovskom kraji. Organizácia bola založená v závere roka 2012 v zmysle zákona č. 91/2010 Z. z. o podpore cestovného ruchu. Zakladateľom je Prešovský samosprávny kraj spolu s oblastnými organizáciami cestovného ruchu.

Vizuálna identita je dôležitým prvkom, ktorý reprezentuje naše aktivity a samotný región. Pôvodné logo z r. 2012 už nespĺňalo potreby dnešnej doby, preto prešlo redizajnom. Okrem vizuálnej zmeny pribudol dôležitý prvok, ktorým je prívlastok Kraj unikátov. S týmto sloganom budú spojené viaceré marketingové aktivity cielené na zvýšenie povedomia o atraktivitách kraja a podporu zvýšenia jeho návštevnosti,“ uviedol výkonný riaditeľ KOCR Severovýchod Slovenska, Martin Janoško.

Kľúčovými prvkami loga sú hory, z ktorých vychádzajú lúče. Logo dopĺňa claim „Kraj unikátov,“ ktorý zahŕňa bohaté spektrum unikátnych miest, ktoré Prešovský kraj ponúka. Vyšší vrch z dvojice hôr predstavuje dominantu kraja Vysoké Tatry, nižší vrch reprezentuje ďalšie pohoria Prešovského kraja. Osem lúčov symbolizuje osem členov KOCR – Prešovský samosprávny kraj a sedem oblastných organizácií, ktoré pôsobia v jednotlivých regiónoch kraja (OOCR Región Vysoké Tatry, OOCR Vysoké Tatry – Podhorie, OOCR Severný Spiš – Pieniny, OOCR Tatry Spiš Pieniny, OOCR Región Šariš, OOCR Šariš – Bardejov a OOCR Horný Zemplín). Vzhľadom na to, že ide o severovýchodné Slovensko, bol dizajn loga zalomený severovýchodným smerom.

Rozhodnutie o výbere farieb úzko súvisí s celou logikou a chápaním loga. Farebnosť je inšpirovaná erbom Prešovského samosprávneho kraja a opäť prívlastkom „kraj unikátov,“ ktorý vyvoláva dojem farebnosti a rozmanitosti. Tieto aspekty dopĺňa fungujúca psychológia farieb, jednotlivé farby si spájame s rôznymi objektmi a emóciami. Zelené lúče symbolizujú prírodu, žlté bohatstvo pamiatok, červené kultúru a modrá farba sa spája s relaxom (vrátane športu a voľnočasových aktivít). Zelená, modrá, žltá a červená sú zároveň farbami turistického značenia.

Naše logo nájde verejnosť od marketingových kampaní cez reklamné videá, propagačné materiály v infocentrách, na veľtrhoch cestovného ruchu, prezentačných podujatiach, odkazujú naň projekty, ktoré realizujeme v oblasti infraštruktúry vrátane cykloznačenia až po plagáty podporených podujatí a produkty cestovného ruchu. V lete celú rozmanitosť kraja predstavíme prostredníctvom unikátov, ktoré ponúka. Verejnosť sa môže tešiť na tipy na výlety aj na zážitkové produkty cestovného ruchu pre rôzne vekové a záujmové skupiny,“ doplnil Janoško.

Organizácia tiež pripravuje aktualizáciu a nové funkcionality destinačného webu www.severovychod.sk

Autor: Barbora Čechová médiá/KOCR Severovýchod Slovenska

V Prešove 11. 4. 2024

Aktualizované: 11. 4. 2024

Najčítanejšie správy

Petícia: „Verejná autobusová doprava v obci Lada“
20. 12. 2024
Hrad Ľubovňa sa stal kulisou rozprávky Čarovné jablko
19. 12. 2024
Dochádzka členov komisie územného plánovania (18.11.2024)
19. 12. 2024
Krajské dotácie podporili ďalšiu športovú infraštruktúru v regióne
19. 12. 2024
Dochádzka členov komisie územného plánovania (23.09.2024)
19. 12. 2024
Sociálne podnikanie v PSK a využívanie potenciálu rómskych komunít
19. 12. 2024